ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Általános tudnivalók, a Felek közötti
szerződés létrejötte
A
jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) az IMPALA
Bútorkereskedő Korlátolt Felelősségű Társaság (székhelye: 1135 Budapest,
Reitter Ferenc utca 8/b. cégjegyzékszáma: Cg: 01-09-683503,
nyilvántartásba bejegyző cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága;
adószáma: 10317864-2-41, továbbiakban: Vállalkozás)
által a www.szekplaza.hu weboldalon (a továbbiakban: Weboldal) nyújtott
elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat (a továbbiakban: Webáruház) igénybe
vevő ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél/Fogyasztó/Felhasználó) és a Vállalkozás jogait
és kötelezettségeit tartalmazza (Vállalkozás és Ügyfél/Fogyasztó/Felhasználó a
továbbiakban együttesen: Felek).
A
jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan
elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a Webáruházon keresztül
történik. A Webáruházban történő vásárlást a Polgári Törvénykönyvről szóló
2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az
információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló
2001. évi CVIII. törvény (”Ektv.”), valamint a Fogyasztó és a vállalkozás
közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm.
rendelet szabályozza.
Jelen
dokumentum kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre. A szerződéskötés
lehetséges nyelve a magyar. Az alábbi feltételekkel szabályozott szerződés a
Polgári Törvénykönyv (2013. évi V. törvény) szerint távollévők között létrejött
szerződésnek minősül.
A Webáruház üzemeltetőjének adatai
A Webáruház címe: www.szekplaza.hu
Cégnév: Impala
Bútorkereskedő Kft.
Székhelye: 1135
Budapest, Reitter Ferenc utca 8/b.
Cégjegyzékszám: 01-09-683503
Nyilvántartást vezető cégbíróság: Fővárosi
Törvényszék Cégbírósága
Adószáma: 10317864-2-41
Statisztikai számjele: 10317864-4759-113-01
Bankszámla szám: 10404065-40611886-00000000
Képviseli: Pap
Géza ügyvezető
Az
Impala Bútorkereskedő Kft. által forgalmazott valamennyi termék megvásárolható,
illetve megrendelhető az Impala Bútorkereskedő Kft. bútorboltjában (1135
Budapest, Reitter Ferenc utca 8/b.) személyesen, telefonon (06-1-270-9700,
06-1-270-9701), faxon (06-1-270-9708) vagy e-mailben (impala@impala.hu).
Regisztráció
A
Webáruházban történő megrendelés kizárólag regisztrált felhasználók számára
lehetséges. A regisztráció, illetve vásárlás során a felhasználó, ha a
Webáruház szolgáltatásait igénybe kívánja venni, köteles elfogadni a jelen ÁSZF
feltételeit.
A
regisztrációhoz feltétlen szükséges egy felhasználói név és egy jelszó, illetve
további adatok megadása. Ezek segítségével tud a felhasználó később belépni a
rendszerbe.
A
későbbi megrendeléseknél a korábban itt megadott adatokat már nem kell újra
megadni.
A
regisztráció után a felhasználó a szerződés, azaz a megrendelés megtételéig
elektronikus levelek útján és telefonon is kommunikálhat a Vállalkozással, ám a
felhasználó általi megrendelést követő visszaigazoló e-mail elfogadása vagy
annak válasz nélkül hagyása egyértelmű megrendelést jelent, az adásvételi
szerződés létrejön a vásárló (felhasználó) és a Vállalkozás között.
A
felhasználó elfogadja, hogy az ily módon kötött szerződés írásban megkötöttnek
minősül, arra a magyar jog az irányadó jog, a szerződésre jelen ÁSZF
rendelkezései vonatkoznak.
Megrendelés
A
Webáruházban kínált áruk lényeges tulajdonságait, jellemzőit, az áruk
használatára vonatkozó utasításokat a konkrét árucikk információs oldaláról
lehet megismerni azzal, hogy az áru részletes tényleges tulajdonságait a
jogszabályi előírások szerint a termékhez mellékelésre kerülő használati
utasítás tartalmazza.
A
Vállalkozás által forgalmazott termék - ahol ezt a jogszabályok előírják -
használati utasítását a Vállalkozás az áruhoz mellékeli. Ha az Ügyfél
esetlegesen nem kapná kézhez az áruval együtt a kötelező használati utasítást,
azt haladéktalanul - mielőtt az árut használatba veszi – jeleznie kell a Vállalkozásnál.
A
Vállalkozás szerződésszerű teljesítésének minősül, ha a termék a Weboldalon
vagy a használati utasításban nyújtott tájékoztatásnál kedvezőbb, előnyösebb
tulajdonságokkal rendelkezik. Amennyiben az Ügyfélnek a Weboldalon található
bármely áru minőségével, alapvető tulajdonságával, használatával,
használhatóságával kapcsolatban a Weboldalon közölteknél több információra van
szüksége vagy más kérdése merülne fel a vásárlás előtt, a Vállalkozástól kérhet
felvilágosítást.
A
Weboldalon megjelentetett termékképek bizonyos esetekben csak illusztrációk
(tájékoztató jellegűek), azok a valóságtól eltérhetnek; mint ahogy a Weboldalon
megjelentetett ábrák, rajzok, súly- és méretadatok is, melyekért Vállalkozás
nem vállal felelősséget. Egyes termékeknél a színválaszték képi megjelenítése,
a monitorbeállítás, a videokártya, a képfeldolgozás függvényében csak
tájékoztató jellegű lehet, hiszen a képalkotó eszközök eltérő kalibrálása miatt
a valóságtól árnyalatban eltérhetnek. A színeltérésből adódó, ellenőrizetlen
felhasználásért a Vállalkozás nem vállal felelősséget.
A
vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, amely az
általános forgalmi adót már tartalmazza és magyar forintban értendő. Csomagárak
esetében a bruttó egységár is feltüntetésre kerül. A termékek vételára nem
tartalmazza a kiszállítás költségét; a szállítási költség külön díjtételt
képez. Tekintettel a Vállalkozás által forgalmazott termékek méretére, súlyára
és terjedelmére, több termék egyidejű vásárlása esetén a szállítási díjak
bruttó 14.990 Ft-ig összeadódnak - ez a maximum szállítási díj.
A
Weboldalról megrendelhető termékek, illetve a szállítási szolgáltatások árai,
illetve díjai változtatásának jogát a Vállalkozás fenntartja azzal, hogy a
módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás
a már megrendelt termékek, illetve szállítási szolgáltatások vételárát, díját
nem befolyásolja; a termékek megvásárlása és a szolgáltatások igénybevétele a
megrendelésben, illetve annak visszaigazolásában szerepeltetett áron, illetve
díjazás mellett történik.
Amennyiben
a Vállalkozás minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Weboldal felületére,
különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan
elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt
megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor a Vállalkozás
nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron
történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási
szándékától.
A
megrendelést a Vállalkozás a Weboldalán keresztül csak akkor fogadja el, ha az
Ügyfél a megrendeléshez szükséges (*-gal jelölt) valamennyi mezőt
maradéktalanul kitölti. A Vállalkozást az Ügyfél által tévesen és/vagy
pontatlanul megadott rendelési és szállítási adatokra visszavezethető
szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű
felelősség nem terheli.
Amennyiben
az Ügyfél által megrendelt termékből a Vállalkozás nem rendelkezik megfelelő
készlettel, a Webáruház jelzi azt és az Ügyfelet rendelésre módosítására kéri.
Amennyiben
a megrendelt termék nem áll rendelkezésre, úgy a Vállalkozás munkatársa
haladéktalanul értesíti az Ügyfelet, és az esetlegesen előre kifizetett
ellenértéket visszautalja az Ügyfél számára a tájékoztatást követően legkésőbb
30 napon belül.
Részteljesítés
esetén a Vállalkozás munkatársa felveszi az Ügyféllel a kapcsolatot és
kizárólag az Ügyféllel történt egyeztetés és beleegyezés után teljesít.
Vállalkozás
fenntartja a jogot a megrendelések (ideértve különösen a már visszaigazolt
megrendelések) visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő
teljesítésre kizárólag az Ügyféllel történő egyeztetést követően kerülhet sor.
Vállalkozás
nem vállal felelősséget a weboldal használatából eredő közvetett vagy közvetlen
károkért. Így a rendelés nem teljesítéséből, késésből, a szolgáltatás
leállásából eredő és/vagy az esetleges üzleti vagy magántermészetű információk
elvesztéséből vagy egyéb anyagi veszteségből fakadó károkért sem.
Vállalkozás
nem felel az ellenőrzési körén kívül eső esemény (vis maior) miatti késedelemért
vagy egyéb nem szerződésszerű teljesítésért.
Vis
maior minden olyan esemény, amely Vállalkozás elvárható ellenőrzési
tevékenységén kívül esik, különösen sztrájk, munkaügyi blokád vagy egyéb,
harmadik fél ipari tevékenysége, zavargás, lázadás, tüntetés, terrortámadás
vagy annak veszélye, háború, háborúval való fenyegetés vagy arra való
előkészület, tűzvész, robbanás, vihar, árvíz, földrengés, földcsuszamlás,
járvány vagy egyéb természeti katasztrófa, illetve a telefonhálózat,
vasútvonalak, vízi, légi, földi szállítási útvonal meghibásodása vagy
használhatatlanná válása.
Amennyiben
olyan vis maior esemény történik, amely kihat a jelen szerződésben foglalt
kötelezettségek teljesítésére, Vállalkozás az észszerű legrövidebb időn belül
tájékoztatja az Ügyfelet; Vállalkozás szerződéses kötelezettségei szünetelnek,
a teljesítési határidők megfelelően módosulnak. Amennyiben a vis maior esemény
befolyásolja a termékek szállítási határidejét, Szolgálató a vis maior esemény
megszűnését követően új szállítási időpontot határoz meg
A
megrendelés menete:
1.
lépés: kosár használata
2.
lépés: regisztráció
3.
lépés: megrendelés összeállítása
4.
lépés: az adatbeviteli hibák ellenőrzésének és javításának módja
5.
lépés: a megrendelés elküldése
6.
lépés: a megrendelés visszaigazolása.
Szállítási és fizetési feltételek
A
szállítási határidők a termékek bemutató oldalán olvashatók. A termékek
átvételének, illetve kiszállításának időpontjáról a Vállalkozás az Ügyféllel
előzetesen egyeztet. Az Ügyfél köteles a termék átvételének időpontjában a
csomagolás sértetlenségét ellenőrizni. Sérült csomagolás esetén a hibát a
helyszínen jegyzőkönyvben kell rögzíteni.
Lehetséges
fizetési módok
–
személyesen készpénzben a Vállalkozás bútorboltjában;
-
bankkártyával, hitelkártyával vagy American expressz kártyával;
–
banki átutalással (előre utalás);
-
PayPal segítségével;
–
utánvéttel történő teljesítés estén a terméket a Vállalkozás által megbízott
futárszolgálat szállítja ki az Ügyfél által megadott címre, ahol a termék, vagy
termékek számla szerinti árát a futárnak kell készpénzben kifizetni. Utánvétes
megrendelés esetén a szállítási költséghez az utánvételi díj hozzáadódik.
–
Postai utánvéttel történő átvétel esetén a megrendelt termék árát az Ügyfélnek
a csomag átvételekor a kézbesítőnek készpénzben kell kifizetni.
Előlegfizetés
Első
vagy nagy mennyiségű megrendelés, illetve kiegyenlítetlen tartozás esetén a Vállalkozás
előlegfizetést kérhet, amelynek teljesítése előtt a Vállalkozás nem köteles a
terméket megrendelni, illetve a készterméket átadni.
Új
ügyfél/első megrendelés esetén: nettó 500.000,- Ft összeghatárig a számla
100%-ának csak készpénzfizetés vagy előre utalása lehetséges. Nettó 500.000,-Ft
feletti megrendelés esetén 50% előleg fizetése készpénz vagy előreutalás
formájában kötelező. Vállalkozás csak az előleg beérkezése után adja le a
megrendelést gyártónak. A termék elkészültét követően a Vállalkozás a
szállítást csak abban az esetben teljesíti, amennyiben a Vállalkozás számlájára
beérkezik a számla értékének fennmaradó 50%-a is.
Elállási jog
Az
e fejezetben foglaltak az Ügyfelek közül kizárólag a Fogyasztókra, azaz a
szakmájuk, foglalkozásuk vagy üzleti tevékenységük körén kívül eljáró
természetes személyekre vonatkoznak, akik árut, szolgáltatást vesznek,
rendelnek, kapnak, használnak, igénybe vesznek, valamint az áruval kapcsolatos
kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettjei.
Az
Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a Fogyasztó
és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014.
(II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Fogyasztó a megrendelt termék
kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a
szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket.
Fogyasztó a szerződés a Fogyasztó és a vállalkozás
közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm.
rendelet értelmében jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén
·
terméknek,
·
több termék szolgáltatásakor az utoljára
szolgáltatott terméknek;
·
több tételből vagy darabból álló termék
esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
·
ha a terméket meghatározott időszakon
belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak, a Fogyasztó vagy
az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének
napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül
elállni.
Az
elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap
elteltével jár le, amelyen Fogyasztó a terméket átveszi.
Fogyasztót
megilleti az a jog, hogy a szerződés megkötésének a napja és a termék
átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
Ha
a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó
egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, vagy elektronikus
úton küldött levél útján) az alábbi címre: Impala Bútorkereskedő Kft. 1135
Budapest, Reitter F. utca 8/b. E-mail cím: impala@impala.hu.
Postai
úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, emailen keresztül
történő értesítés esetén az email küldésének idejét veszi figyelembe. A Fogyasztó
határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta
előtt (akár a 14. napon) elküldi elállási nyilatkozatát a Vállalkozás részére.
A
Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a rendelkezéseknek
megfelelően gyakorolta.
A
Fogyasztó elállási/felmondási jogát gyakorolhatja az alábbi elállási/felmondási
nyilatkozat-minta felhasználásával, vagy az erre vonatkozó egyértelmű
nyilatkozatával.
Elállási/Felmondási
nyilatkozatminta
(csak
a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa
vissza)
Címzett:
Impala Bútorkereskedő Kft. 1135 Budapest, Reitter F. utca 8/b. E-mail cím: impala@impala.hu.
Alulírott
kijelentem, hogy gyakorlom elállási/felmondási jogomat az alábbi termék/ek
adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés
tekintetében:
Szerződéskötés
időpontja /átvétel időpontja:
A
Fogyasztó neve:
A
Fogyasztó címe:
A
Fogyasztó aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt:
………………………
Fogyasztó
köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való
elállására vonatkozó értesítés Vállalkozás részére történő megküldésétől
számított 14 napon belül visszaküldeni vagy a Vállalkozás címén leadni.
Ha
Fogyasztó eláll a szerződéstől, a Vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó
elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti
a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást. A Vállalkozás nem
köteles a Fogyasztó része megtéríteni azon többletköltségeket, amely a
Vállalkozás által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő
szállításimód választásából adódik.
A
Vállalkozás jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem
kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt
visszaküldte. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a vásárló a
terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
A
Fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru sértetlen
csomagolásban történő visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült
költségeket, tehát az Impala Bútorkereskedő Kft. áruházába történő
visszaszállítás díját. Az elállás joga nem gyakorolható a vásárló általi
átvételt követően megsérült termékekre.
Elállás
vagy felmondás esetén a Vállalkozás a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó
által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Fogyasztó
kifejezett beleegyezése alapján a Vállalkozás a visszatérítésre más fizetési
módot is alkalmazhat, de ebből adódóan a Fogyasztót semmilyen többletdíj nem
terhelheti.
A
Fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének
megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő
értékcsökkenésért felel.
A
Fogyasztó és a Vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló
45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet) szerint azonban a Fogyasztó nem
gyakorolhatja az elállási jogát
a)
a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének
teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a Fogyasztó kifejezett,
előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a
szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b)
olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a
pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására
nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c)
olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján
vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet
egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak;
d)
romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
e)
olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy
higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
f)
olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően
elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
g)
olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a
vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és
amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg,
azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik
napot követően kerül sor;
h)
olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a Fogyasztó
kifejezett kérésére keresi fel a Fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási
munkálatok elvégzése céljából;
i)
lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver
példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Fogyasztó a
csomagolást felbontotta;
j)
hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések
kivételével;
k)
nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
l)
lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés,
fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős
tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a
szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
m)
a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a
vállalkozás a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a
teljesítést, és a Fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak
tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az
elállási jogát.
Hibás teljesítés
A
2013. évi V. törvény (Ptk.) 6:157. §-ának hibás teljesítésre vonatkozó
főszabálya szerint a kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a
teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban
megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a
jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a
szerződéskötés időpontjában ismernie kellett. A Fogyasztó és vállalkozás
közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely vonatkozó törvényi fejezetnek a
kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a Fogyasztó
hátrányára tér el. Hibás teljesítési vélelem: a Fogyasztó és Vállalkozás
közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a
teljesítést követő egy éven belül a Fogyasztó által felismert hiba már a
teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével
vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás
Kellékszavatosság
Ha
a termék a teljesítés időpontjában nem felel meg a Szerződésben vagy
jogszabályban foglaltaknak (hibás teljesítés) az Ügyfél a Vállalkozással
szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. A Vállalkozás mentesül
felelőssége alól, ha az Ügyfél a hibát szerződés megkötésének időpontjában
ismerte vagy a hibát a szerződés megkötésének időpontjában ismernie kellett.
Az
Ügyfél a teljesítés időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt
érvényesítheti szavatossági igényeit. Fogyasztónak minősülő Ügyfél a teljesítés
időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti
szavatossági igényeit, azokért a hibákért, amelyek a teljesítés időpontjában
már léteztek. Nem számít az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része,
amely alatt az Ügyfél az árut rendeltetésszerűen nem tudja használni. Az árunak
a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény
elévülése újból kezdődik.
Kellékszavatossági
igénye alapján az Ügyfél választása szerint:
a)
kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott
kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Vállalkozásnak –
másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan
többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan
állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági
jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet, vagy
b)
az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, vagy a szerződéstől
elállhat, ha a Vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e
kötelezettségének – a dolog tulajdonságaira és az Ügyfél által elvárható
rendeltetésére figyelemmel, megfelelő határidőn belül, az Ügyfél érdekeit
kímélve – nem tud eleget tenni, vagy ha az Ügyfélnek a kijavításhoz vagy
kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
Az
Ügyfél jogosult továbbá a vételár arányos leszállítását igényelni vagy az
adásvételi szerződést megszüntetni, ha
§ a
Vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt,
de részben vagy egészben nem teljesítette az alábbi feltételeket
·
a Vállalkozásnak a saját költségére kell
biztosítania a kicserélt áru visszavételét,
·
ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru
eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően
– a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe helyeztek, akkor a kijavításra
vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru
eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését
vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését;
§ megtagadta
az áru szerződésszerűvé tételét;
§ ismételt
teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a Vállalkozás megkísérelte az
áru szerződésszerűvé tételét;
§ a
teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi
szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá;
§ a
Vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét vagy a körülményekből
nyilvánvaló, hogy a vállalkozás észszerű határidőn belül vagy az Ügyfélnek okozott
jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.
Jelentéktelen
hiba miatt elállásnak nincs helye.
A
kellékszavatossági igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését az Ügyfélnek
kell bizonyítania. Fogyasztóval megkötött szerződés esetén a szerződés
megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló
bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény
alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a Fogyasztó bemutatja.
A
választott kellékszavatossági jogáról az Ügyfél egy másikra is áttérhet, az
áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy
arra a Szolgáltató adott okot.
Az
Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul közölni a Vállalkozással.
Fogyasztóval megkötött szerződés esetén a 2 hónapon belül közölt hiba késedelem
nélkül közöltnek tekintendő. A közlés késedelméből eredő kárért az Ügyfél
felelős.
Fogyasztóval
megkötött szerződés esetében ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy a
teljesítést követő egy éven belül a Fogyasztó által felismert hiba már a
teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével
vagy hiba jellegével összeegyeztethetetlen. Ilyen esetben a Vállalkozás csak
akkor mentesül a szavatossági felelőssége alól, ha ez a vélelem a dolog
természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
Ha
az áru meghibásodásában az Ügyfelet terhelő karbantartási kötelezettség
elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével
felmerült költségeket közrehatása arányában az Ügyfél köteles viselni, ha az áru
karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a Vállalkozás e
tekintetben tájékoztatási kötelezettségének – különösen használati és kezelési
útmutató rendelkezésre bocsátásával – eleget tett.
Termékszavatosság
A
Fogyasztó a Vállalkozás által részére eladott termék hibája esetén
termékszavatossági igényt érvényesíthet, a Fogyasztó követelheti a gyártótól,
hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn
belül, a Fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket
cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által
történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem
rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Gyártónak
minősül a termék előállítója és forgalmazója.
A
gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy
a)
a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta
vagy forgalmazta;
b)
a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika
állása szerint nem volt felismerhető; vagy
c)
a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.
Csere
esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett
részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.
A
Fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval
közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát
késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a
Fogyasztó felelős.
A
gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba
hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
A
termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új
tulajdonos érvényesítheti a gyártóval szemben.
Jótállás
Fogyasztó
részére eladott, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
szóló 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet (a továbbiakban: Korm. rendelet)
mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre kötelező jótállás terjed
ki.
A
jótállás időtartama:
a)
10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy
év,
b)
100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár
esetén két év,
c)
250 000 forint eladási ár felett három év. E határidők elmulasztása
jogvesztéssel jár.
A
fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a
javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Fogyasztó az árut
a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.
A
jótállási határidő az áru Fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe
helyezést a Vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés
napjával kezdődik. Ha azonban a Fogyasztó az árut az átadástól számított hat
hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja az áru
átadásának napja.
Jótállás
esetén a Vállalkozás garantálja, hogy annak időtartama alatt a termék
kifogástalanul működik. A Vállalkozás csak akkor mentesül a jótállási
kötelezettsége alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a termék értékesítésekor
még nem volt meg a termékben, az a teljesítés után keletkezett. A 151/2003.
(IX.22.) sz. Kormányrendeleten alapuló jótállás időtartama a termék Fogyasztó
részére történt átadásától számított egy, kettő, illetve három év. A gyártó
által vállalt jótállás esetén a jótállás időtartama lehet hosszabb. A gyártó által
vállalt jótállás feltételeit az Ügyfél az adott árucikk információs oldaláról
és a termékhez mellékelt jótállási jegyről ismerheti meg.
A
Fogyasztó, illetve az Ügyfél ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és
jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre,
egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.
A
jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek (amelynek nem
feltétele a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a Fogyasztó általi
visszaszolgáltatása), vagy ennek Fogyasztó rendelkezésére bocsátásának
elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az
ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról
szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a Fogyasztó bemutatja.
Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló
bizonylattal érvényesíthetők.
A
Fogyasztó a kijavítási igényét a Vállalkozás székhelyén (1135 Budapest, Reitter
F. u. 8/b.) érvényesítheti.
Ha
a jótállási időtartam alatt az áru első alkalommal történő javítása során a Vállalkozás
részéről megállapítást nyer, hogy az áru nem javítható, a Fogyasztó – különösen
az egyedi szerződésben foglalt, a megrendelésben rögzített, vagy a minőségi
kifogásról szóló jegyzőkönyvben felvett – eltérő rendelkezése hiányában a Vállalkozás
köteles az árut nyolc napon belül kicserélni. Ha az áru cseréjére nincs
lehetőség, a Vállalkozás köteles a Fogyasztó által bemutatott, az áru
ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton feltüntetett vételárat nyolc
napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.
Ha
a jótállási időtartam alatt az áru három alkalommal történő kijavítást követően
ismét meghibásodik – a Fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában –, valamint ha a
Fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a Fogyasztó nem
kívánja az árut a Vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a
Vállalkozás köteles az árut nyolc napon belül kicserélni. Ha az áru
kicserélésére nincs lehetőség, a Vállalkozás köteles a Fogyasztó által
bemutatott, az áru ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton feltüntetett
vételárat nyolc napon belül a Fogyasztó részére visszatéríteni.
Ha
az áru kijavítására a kijavítási igény Vállalkozás részére való közlésétől
számított harmincadik napig nem kerül sor, a Fogyasztó – különösen az egyedi
szerződésben foglalt, a megrendelésben rögzített, vagy a minőségi kifogásról
szóló jegyzőkönyvben felvett – eltérő rendelkezése hiányában a Vállalkozás
köteles az árut a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc
napon belül kicserélni. Ha az áru cseréjére nincs lehetőség, a Vállalkozás
köteles a Fogyasztó által bemutatott, az áru ellenértékének megfizetését
igazoló bizonylaton feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő
eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a Fogyasztó részére
visszatéríteni.
A
rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési
eszközön kézi csomagként nem szállítható árut az üzemeltetés helyén kell
megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és
felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a Vállalkozás, vagy – a
javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a
javítószolgálat gondoskodik.
Ha
a Fogyasztó az áru meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől)
számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Vállalkozás nem
hivatkozhat a Ptk. 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan
többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy
a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
Fogyasztó
tudomásul veszi, hogy a Vállalkozás mentesül a szavatossági felelősség alól az
olyan hiba esetén, amely hibát Fogyasztó a szerződéskötéskor ismert vagy
ismernie kellett, illetve amely hibára tekintettel a terméket Fogyasztó
csökkentett áron vásárolta. Vállalkozás szavatossági felelőssége ilyen esetben
csak a Fogyasztó által nem ismert egyéb hibáért áll fenn.
A
Fogyasztó által megrendelt bútorok, egyéb lakberendezési termékek esetén a
mintaként kiállított vagy kereskedelmi kommunikáció útján (pl. katalógusban)
meghirdetett termékek méreteiben, színeiben a kereskedelmi szokás alapján
elfogadható mértékű eltérés megengedett, amely nem minősül hibának, ezért a Vállalkozás
azokért felelőséggel nem tartozik.
Ha
a Fogyasztó szavatossági és jótállási igényének megítéléshez szakvélemény
beszerzése szükséges, a szakvélemény beszerzésének költsége azt a felet
terheli, amelyik a szakvélemény beszerzését kezdeményezi.
A szavatosság, illetve
jótállás nem terjed ki az olyan hibákra, amelyek arra vezethetők vissza, hogy: ·
a terméket nem rendeltetésszerűen használták, nem tartották be a termék
kezelési, használati, illetve karbantartási utasítását stb.; ·
szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a
vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte, illetve ha a szakszerűtlen üzembe
helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza); ·
szükséges javításokat nem, vagy nem a kijelölt
szakszervizben végezték el; ·
a terméket átalakították, megváltoztatták; ·
valamely alkatrész (szövet stb.) természetes kopás, elhasználódás
folytán tönkremegy; ·
helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás; ·
elemi kár, természeti csapás;
·
az Ügyfél nem tett eleget kárenyhítési kötelezettségének (pl. a vevő a
termék felismerhető hibáit időben nem kifogásolja).
Jótállási vagy szavatossági
igény bejelentésének módja
Az
Webáruházban megrendelt árucikkekre a Vállalkozás a termékoldalon is jelzett jótállást
vállal.
A
Vállalkozás szavatossági és jótállási felelősségére a Polgári Törvénykönyvről
szóló 2013. évi V. törvény szabályai irányadóak.
A
Vállalkozás a törvényben előírt kötelezettségein felül biztosítja a gyártók
által kínált extra jótállási lehetőségek igénybevételét.
A
Fogyasztó jótállási vagy szavatossági igényét bejelentheti személyesen a Vállalkozás
1135 Budapest, Reitter Ferenc utca 8/b. szám alatti bútorboltjában. Ekkor a Vállalkozás
a kifogásról jegyzőkönyvet vesz fel, melynek másolatát a vásárló részére
átadja.
A
vásárló bejelentheti jótállási vagy szavatossági igényét a Vállalkozásnak
küldött levélben (levélcím: 1135 Budapest, Reitter Ferenc utca 8/b.), vagy
elektronikus levélben (e-mail cím: impala@impala.hu) is.
A
jótállás nem vonatkozik a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkra,
ezért kérjük, figyelmesen olvassa el a használati útmutatót!
Adatkezelés
A
Vállalkozás a felhasználók/vásárlók által rendelkezésre bocsátott adatokat
célhoz kötötten, kizárólag a szerződés teljesítése érdekében tárolja. A Vállalkozás
a felhasználók/vásárlók adatait harmadik félnek nem adja ki, kivéve, ha a
szerződés teljesítésekor a harmadik fél a Vállalkozás
alvállalkozójaként/közreműködőjeként jár el. A Vállalkozás a
felhasználók/vásárlók adatainak kezelésekor a 2011. évi CXII. törvény (az
információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról) rendelkezései
szerint jár el.
A
regisztrációnál megadott adatokat a felhasználó/vásárló bármikor módosíthatja
vagy törölheti.
Felelősség
A
Weboldalon található információk jóhiszeműen kerültek felhelyezésre, azonban
azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért,
teljességéért a Vállalkozás nem vállal felelősséget. Vállalkozás arra
törekszik, hogy pontos és naprakész információkat szolgáltasson Ügyfelei részére,
azonban nem garantálja minden információ technikai megbízhatóságát és
hozzáférhetőségét, különösen, ha az Vállalkozás irányításán kívül álló
körülményektől függ.
A
fent leírtak ellenére - többek között idegenek jogosulatlan beavatkozása miatt
is - keletkezhetnek pontatlanságok vagy hiányosságok, melyeket Vállalkozás impala@impala.hu e-mail címén lehet
bejelenteni. Vállalkozás a tudomásra jutást követően haladéktalanul megteszi a
szükséges intézkedéseket.
Az
Ügyfél a Weboldalt kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja,
hogy Vállalkozás nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és
nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy
bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget
megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
Vállalkozás
kizár minden felelősséget a Weboldal használói által tanúsított magatartásért.
Az Ügyfél teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Vállalkozás
ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a
jogsértések felderítése végett.
A
szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak,
amelyek más Vállalkozásk oldalaira vezetnek. Ezen Vállalkozásk adatvédelmi
gyakorlatáért és más tevékenységéért Vállalkozás nem vállal felelősséget.
A
Vállalkozás felelőssége a jelen ÁSZF, illetve a weboldalon leadott megrendelés
visszaigazolásával létrejött szerződés megszegése esetén nem terjed ki a
közvetett károkra, például profit vagy lehetőség elvesztésére. A Vállalkozást
nem terheli felelősség, ha szerződéses kötelezettségeit (ideértve a termékek
kiszállítását is) azért nem teljesíti, mert a nem teljesítés olyan esemény
következménye, amely észszerű irányításán kívül esik, ami magában foglalja
különösen, de nem kizárólag a súlyos járványt, tűzesetet, árvizet, vihart,
egyéb szélsőséges időjárási körülményeket, lázadást, sztrájkot, zavargásokat,
háborút és terrorcselekményt.
Adatbeviteli
hibák javítása Az Ügyfélnek az impala@impala.hu címre
való levélküldéssel van lehetősége a hibák javítására. Szerzői jogok
A
Weboldal szerzői jogvédelem alatt áll. Vállalkozás a szerzői jogi jogosultja
vagy a feljogosított felhasználója a Weboldalon, valamint a Weboldalon
keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi
tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve
többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagot, a Weboldal felületének
elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat,
ötletet, megvalósítást).
A
Weboldal tartalmának, valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra
mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Vállalkozás
előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú
felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás,
továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal –
kizárólag a Vállalkozás előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.
A
jelen ÁSZF-ben kifejezetten meghatározott jogokon túlmenően a regisztráció, a
Weboldal használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot
az Ügyfélnek a Weboldal felületén szereplő bármely kereskedelmi névnek vagy
védjegynek bármely használatára, hasznosítására. A Weboldal rendeltetésszerű
használatával járó megjelenítésen, az ehhez szükséges ideiglenes többszörözésen
és a magáncélú másolatkészítésen túl e szellemi alkotások a Vállalkozás
előzetes írásbeli engedélye nélkül semmilyen egyéb formában nem használhatók
fel vagy hasznosíthatók.
Irányadó jog
A
Vállalkozás és az Ügyfél egymás közötti jogviszonyára a magyar jog az irányadó.
A Vállalkozás és az Ügyfél közötti jogviszonyokban a teljesítés helyének
Magyarország tekintendő, függetlenül attól, hogy az Ügyfélnek melyik országban
van a lakcíme, székhelye, fióktelepe vagy telephelye.
PANASZKEZELÉSI, JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK
Az
Ügyfél a termékkel vagy a Vállalkozásnak az áruk Fogyasztók részére történő
forgalmazásával, értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló tevékenységével
vagy mulasztásával kapcsolatos Fogyasztói kifogását az alábbi elérhetőségeken
terjesztheti elő, kizárólag írásban.
Az
Impala Bútorkereskedő Kft. áruházában, melynek címe: 1135 Budapest, Reitter F.
u. 8/b.
Levelezési
cím: 1135 Budapest, Reitter F. u. 8/b.
E-mail
cím: impala@impala.hu
Amennyiben
az Ügyfél a panaszkezelés módjával nem ért egyet vagy a panasz azonnali
orvoslására nincs lehetőség, úgy az Ügyfél panaszáról a Vállalkozás
jegyzőkönyvet vesz fel, és annak tartalmát egyezteti és jóváhagyatja az
Ügyféllel. A jegyzőkönyv másolati példányát a Vállalkozás átadja az Ügyfélnek.
A panaszt annak beérkezését követően a Vállalkozás megvizsgálja és a panasszal
kapcsolatos álláspontjáról a benyújtástól számított 30napon belül indokolással
ellátott választ küld. Igény esetén a vizsgálat eredményéről az Ügyfelet a Vállalkozás
elektronikus úton értesíti.
A
panaszt a hatályos jogszabályi előírások alapján a Vállalkozás vizsgálja meg, utasítja
el, vagy orvosolja. A Vállalkozás válaszlevelében kitér a panasz teljes körű
kivizsgálásának eredményére, a panasz orvoslása érdekében tett intézkedésekre,
elutasítás esetén pedig az elutasítás indokaira. A Vállalkozás törekszik arra,
hogy válaszlevelében az Ügyfél valamennyi kifogására érdemi választ adjon. Az
írásbeli panaszokat – beleértve a személyes megjelenés során előadott panaszról
készült jegyzőkönyvet is – továbbá az azokra adott válaszokat a Vállalkozás öt
évig archiválja. A megőrzési idő elteltével az adathordozókat (okiratokat) a Vállalkozás
leselejtezi.
Amennyiben
a Fogyasztó jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a
területileg (a Fogyasztó lakóhelye szerint) illetékes Fogyasztóvédelmi
hatósághoz.
Békéltető
testületi eljárás
A
szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos Fogyasztói jogvita
bíróságon kívüli, békés rendezése céljából a Fogyasztónak minősülő Ügyfél
eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes,
kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testületnél. Ha a Fogyasztó
nem rendelkezik belföldi lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel, az eljárásra a
Vállalkozás székhelye szerinti békéltető testület az illetékes. A Fogyasztónak
ugyanakkor lehetősége van arra, hogy az illetékes békéltető testület(ek)
helyett más békéltető testületet jelöljön meg a békéltető testületi eljárásra.
A békéltető testületre vonatkozó jogszabályi rendelkezések alkalmazásában Fogyasztónak
minősül az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok
érdekében eljáró civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház,
lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel,
kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció,
ajánlat címzettje.
A
Vállalkozás a békéltető testületi eljárást alternatív (bírósági eljáráson
kívüli) vitarendezési módként alkalmazza, veszi igénybe. A békéltetési
eljárásról bővebben itt olvashat: www.bekeltet.hu, vagy www.bekeltetes.hu.
Az
Fgytv. 29. § (11) bekezdése alapján a vállalkozást a békéltető testületi
eljárásban együttműködési kötelezettség terheli, ennek keretében köteles a
törvényben rögzített tartalommal és határidőn belül válasziratát megküldeni a
békéltető testület számára. Az 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi
rendelet szerinti online vitarendezési platform alkalmazásának kivételével a
vállalkozás a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy
részvételét biztosítani köteles. Amennyiben a vállalkozás székhelye vagy
telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara
szerinti megyébe van bejegyezve, a vállalkozás együttműködési kötelezettsége a Fogyasztó
igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed
ki.
A
Vállalkozás székhelye szerinti békéltető testület elérhetőségei:
Budapesti
Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Budapesti Békéltető Testület
Székhelye:
1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Levelezési
cím: 1253 Budapest, Pf.:10.
Telefonszáma:
(1) 488-2131
Fax
száma: (1) 488-2186
E-mail
cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Weboldal:
http://bekeltet.hu/
A
további békéltető testületek pontos elérhetősége a következő linkre kattintva
érhető el: http://www.bekeltetes.hu./index.php?id=testuletek,
valamint üzletünkben is kihelyezésre került. A fentieken túl a békéltető
testületek elérhetőségét az alábbiakban is közöljük:
Baranya
Megyei Békéltető Testület
Címe:
7625 Pécs, Majorosy Imre u. 36.
Levelezési
címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma:
(72) 507-154
Fax
száma: (72) 507-152
Elnök:
Dr. Bodnár József
E-mail
cím: kerelem@baranyabekeltetes.hu, info@baranyabekeltetes.hu
Bács-Kiskun
Megyei Békéltető Testület
Címe:
6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma:
(76) 501-525, (76) 501-532
Fax
száma: (76) 501-538
Elnök:
Dr. Horváth Zsuzsanna
E-mail
cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Békés
Megyei Békéltető Testület
Címe:
5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma:
(66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax
száma: (66) 324-976
Elnök:
Dr. Bagdi László
E-mail
cím: bekeltetes@bmkik.hu; bmkik@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén
Megyei Békéltető Testület
Címe:
3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma:
(46) 501-091, 501-870
Fax
száma: (46) 501-099
Elnök:
Dr. Tulipán Péter
E-mail
cím: bekeltetes@bokik.hu
Budapesti
Békéltető Testület
Címe:
1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma:
(1) 488-2131
Fax
száma: (1) 488-2186
Elnök:
Dr. Baranovszky György
E-mail
cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád
Megyei Békéltető Testület
Címe:
6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma:
(62) 554-250/118 mellék
Fax
száma: (62) 426-149
Elnök:
Dr. Horváth Károly
E-mail
cím: info@csmkik.hu
Fejér
Megyei Békéltető Testület
Címe:
8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
Telefonszáma:
(22) 510-310
Fax
száma: (22) 510-312
Elnök:
Dr. Vári Kovács József
E-mail
cím: fmkik@fmkik.hu; bekeltetes@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron
Megyei Békéltető Testület
Címe:
9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma:
(96) 520-202; 520-217
Fax
száma: (96) 520-218
Elnök:
Horváth László
E-mail
cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar
Megyei Békéltető Testület
Címe:
4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Ügyintézés
helyszíne: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-15.
Telefon:
06-52-500-710, 06-52-500-745
Fax:
06-52-500-720
Elnök:
Dr. Hajnal Zsolt
E-mail
cím: bekelteto@hbkik.hu
Heves
Megyei Békéltető Testület
Címe:
3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési
címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma:
(36) 416-660/105 mellék
Fax
száma: (36) 323-615
Elnök:
Dr. Gordos Csaba
E-mail
cím: bekeltetes@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok
Megyei Békéltető Testület
Címe:
5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma:
(56) 510-610
Fax
száma: (56) 370-005
Elnök:
Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
E-mail
cím: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu
Komárom-Esztergom
Megyei Békéltető Testület
Címe:
2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma:
(34) 513-010
Fax
száma: (34) 316-259
Elnök:
Dr. Rozsnyói György
E-mail
cím: bekeltetes@kemkik.hu
Nógrád
Megyei Békéltető Testület
Címe:
3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám:
(32) 520-860
Fax
száma: (32) 520-862
Elnök:
Dr. Pongó Erik
E-mail
cím: nkik@nkik.hu
Pest
Megyei Békéltető Testület
Címe:
1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240.
Telefonszáma:
06-1-269-0703
Fax
száma: 06-1-269-0703
Elnök:
dr. Csanádi Károly
E-mail
cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Somogy
Megyei Békéltető Testület
Címe:
7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma:
(82) 501-000
Fax
száma: (82) 501-046
Elnök:
Dr. Novák Ferenc
E-mail
cím: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg
Megyei Békéltető Testület
Címe:
4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma:
(42) 311-544, (42) 420-180
Fax
száma: (42) 420-180
Elnök:
Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
E-mail
cím: bekelteto@szabkam.hu
Tolna
Megyei Békéltető Testület
Címe:
7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma:
(74) 411-661
Fax
száma: (74) 411-456
Elnök:
Dr. Gáll Ferenc
E-mail
cím: kamara@tmkik.hu
Vas
Megyei Békéltető Testület
Címe:
9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma:
(94) 312-356
Fax
száma: (94) 316-936
Elnök:
Dr. Kövesdi Zoltán
E-mail
cím: vmkik@vmkik.hu
Veszprém
Megyei Békéltető Testület
Címe:
8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma:
(88) 814-111
Fax
száma: (88) 412-150
Elnök:
Dr. Vasvári Csaba
E-mail
cím: info@bekeltetesveszprem.hu
Zala
Megyei Békéltető Testület
Címe:
8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma:
(92) 550-513
Fax
száma: (92) 550-525
Elnök:
Dr. Molnár Sándor
E-mail
cím: zmkik@zmkik.hu; zmbekelteto@zmkik.hu
ONLINE
VITARENDEZÉSI PLATFORM
Az
Ügyfél az online megkötött adásvételi vagy online szolgáltatási szerződésekből
eredő kötelezettségekkel kapcsolatban felmerülő jogvitájának rendezése céljából
az online vitarendezési platformhoz fordulhat:
INNOVÁCIÓS
ÉS TECHNOLÓGIAI MINISZTÉRIUM – EURÓPAI FOGYASZTÓI KÖZPONT
Levelezési
cím: 1440 Budapest Pf. 1.
E-mail:(info@magyarefk.hu)
Telefonszám:
a 06-1-896-77-47
Online
vitarendezési platform a következő linkre kattintva elérhető: http://ec.europa.eu/odr
BÍRÓSÁGI
ELJÁRÁS
Ügyfél
jogosult a követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás
keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a
polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
Egyéb
A
Vállalkozás Webáruházának biztonsági foka megfelelő, használata nem jelent
kockázatot, azonban javasoljuk, hogy tegye meg az alábbi óvintézkedéseket:
használjon vírus és spyware védelmi szoftvereket friss adatbázissal, telepítse
az operációs rendszer biztonsági frissítéseit. A Weboldalon való vásárlás
feltételezi az Ügyfél részéről az Internet technikai és műszaki korlátainak
ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását. Az
Ügyfél kötelessége számítógépe és az azon tárolt adatok védelmének érdekében
szükséges intézkedések megtétele, a Weboldalra történő csatlakozás miatt
esetlegesen bekövetkező károkért – különösen adatvesztésért, adatsérülésért – a
Vállalkozás nem tartozik felelősséggel.
A
Vállalkozás bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani. Az
esetleges módosítás a weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba.
Amennyiben
az Ügyféllel kötött szerződés egyes rendelkezései, beleértve a jelen ÁSZF-t is,
teljesen, vagy részben érvénytelenek, vagy érvénytelenné válnak, ez nem
befolyásolja a többi rendelkezés érvényességét.
Budapest,
2022. január 03.
|